Zveřejnění účetní závěrky prostřednictvím DPPO

Jak zveřejnit účetní závěrku prostřednictvím DPPO?

Co ještě loni bylo sci-fi, letos už je skutečnost. Ano, dočkali jsme se a účetní závěrku můžeme zveřejnit prostřednictvím formuláře k dani z příjmů. Musíme ale o to správce daně požádat. Dobrá zpráva je, že to není vůbec složité. 🙂

Kdo může požádat o zveřejnění?

O zveřejnění mohou požádat účetní jednotky, které jsou obchodní korporací a které nepředávají účetní závěrku do sbírky listin prostřednictvím České národní banky. To je to upraveno ustanovením § 21b Zákona o účetnictví.

Pokud účetní jednotka předá prostřednictvím elektronického daňového přiznání správci daně výkazy v rozsahu, ve kterém je povinna je zveřejnit, pak správce daně předá výkazy příslušnému rejstříkovému soudu prostřednictvím propojených informačních systému státní správy.

Účetní jednotky tak svou povinnost mají splněnou okamžikem předání výkazů (a podání žádosti) správci daně.

Osobně si myslím, že je to zas jeden krok vpřed a trochu

Lenka Vochozková
Jsem účetní a tak trochu IT. Ve světě účetnictví se pohybuji už 10 let a ráda pomáhám dalším účetním "čas závěrek" pohodověji. Tvořím pro vás on-line kurz na kontrolu a doložení zůstatků. A také se v současné době připravuji na zkoušky daňového poradce.